Muffiny dyniowe z cynamonowym lukrem




 Dostałam dynię, postanowiłam więc coś z niej zrobić. Co prawda jesień już dawno za nami, jednak wiem, że wiele osób zamraża sobie puree z dyni, a i w sklepach jeszcze czasami można ją dostać. Postanowiłam więc zrobić dyniowy chleb i muffiny. Na chlebek musicie jeszcze poczekać, przepis dodam późno wieczorem. Póki co mam dla Was przepis na muffiny. Co prawda jestem na diecie, ale coś słodkiego raz w tygodniu nie zaszkodzi :) Przepis wzięłam z bloga Gotuję, bo lubię, jedynie odrobinę zmodyfikowałam. Muffinki wychodzą delikatne i mięciutkie, aż chce się jeść.

Potrzebne nam:
- 2 pełne szklanki  pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody
- 1 pełna szklanka cukru trzcinowego
- 1 pełna łyżeczka cynamonu
- 2 jajka
- 1 szklanka  puree z dyni (ja użyłam zwyczajnej)
- 1/3 szklanki mleka
- 4 łyżki oleju
- 100 g posiekanych orzechów włoskich (pominęłam)
 * Lukier:
- 1 szklanka cukru pudru
- 1/2 łyżeczki cynamonu
  -3-4 łyżki mleka
Przygotowanie:
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą, cukrem i cynamonem. Dodać pozostałe składniki i wymieszać (tylko do połączenia składników). Piekarnik nagrzać do 185 st. Ciasto na muffiny wyłożyć do silikonowych foremek do 3/4 wysokości i wstawić do piekarnika na 22 minuty (do suchego patyczka). Wyjąć z foremek i lekko przestudzić. Składniki na lukier wymieszać do uzyskania gładkiej konsystencji. Muffiny zanurzać w lukrze i odstawić do wystygnięcia.

Zdrowsza wersja:
 Mąkę pszenną zastępujemy żytnią, a cukru dajemy tylko pół szklanki. Takie "odchudzone" muffiny świetnie sprawdzą się jako drugie śniadanie w duecie z jogurtem.









Komentarze