Drożdżowy chleb z dyni




 Chleb piekę bardzo rzadko, chociaż po przygotowaniu chleba dyniowego postanowiłam robić to częściej. Chleb z tego przepisu jest cudownie mięciutki, delikatny w smaku i ma bardzo chrupiącą skórkę. Jest bardzo łatwy w przygotowaniu - po wymieszaniu wszystkich składników pozostaje czekać aż wyrośnie i pilnować piekarnika. Przepis pochodzi z bloga Prawo do gotowania z pasją.

Potrzebne nam:
- 150 g puree z pieczonej dyni hokkaido (użyłam dyni zwyczajnej)
- 300 g maki pszennej typ 500
- 150 ml mleka 2%
- 3 łyżki posiekanych pestek dyni (pominęłam)
- 1 łyżeczka suszonych drożdży
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru

Przygotowanie:
Mieszamy razem suche składniki. Dodajemy puree z dyni i mieszamy drewnianą łyżką. Mleko podgrzewamy do 36 st. i wlewamy do suchych składników. Dokładnie mieszamy i wyrabiamy chwilę rękoma. Przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na 2 godziny w ciepłe miejsce. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, oprószamy je mąką i wyrabiamy 2-3 minuty, po czym przekładamy do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką formy keksówki o wymiarach około 13x23 cm. [Ja miałam tylko formę o wymiarach 11x30 cm, więc chlebek wyszedł niski i długi.] Przykrywamy i odstawiamy na 30-40 minut, żeby ciasto znów wyrosło. Następnie wstawiamy do nagrzanego do 220 st. piekarnika na środkowy poziom i pieczemy przez 30-35 minut. Na 10 minut przed końcem temperaturę zmniejszamy na 190 st.

Komentarze