Tarta ze szparagami i mozzarellą



 Muszę się do czegoś przyznać. To moje pierwsze zielone szparagi. Nie, nie w sezonie. W życiu. Po spróbowaniu sklepowej zupy z białych szparagów stwierdziłam, że gorszych rzeczy dawno nie jadłam. I długo nie mogłam się przełamać, żeby jednak spróbować. W końcu nadszedł moment, w którym stwierdziłam: "ok, jestem gotowa na kolejną próbę".

 Zdjęcie na fb mojej przyjaciółki, przedstawiające tartę z camembertem i szparagami wyglądało tak pysznie, że postanowiłam zrobić swoją. Kasiu, dziękuję za motywację. Szparagi w takim wydaniu bardzo przypadły mi do gustu. Jesteś wielka!



Potrzebne nam:
- opakowanie ciasta francuskiego
- pół słoiczka przecieru pomidorowego
- pół pęczka szparagów
- garść pomidorków koktajlowych
- kulka mozzarelli
- suszona lub świeża bazylia
- oliwa z oliwek

Przygotowanie:
 Ciasto rozłożyć na blaszce i posmarować przecierem, zostawiając nieposmarowane około 2 cm brzegu ciasta. Szparagi delikatnie obrać na końcach i ułożyć na cieście. Umyte pomidorki pokroić na połówki, a mozzarellę na plastry. Składniki ułożyć na cieście. Jeśli używacie suszonej bazylii, to należy posypać nią teraz potrawę, jeśli świeżej - należy ją ułożyć na gotowym wypieku. Następnie wstawiamy blachę do piekarnika nagrzanego do 210 st. na 15 minut. Gotową tartę skrapiamy oliwą. Podajemy od razu.


Komentarze