Chlebki naan




 Tak jak obiecałam, dziś na blogu przepis na indyjskie chlebki naan. Wyglądem i smakiem przypominają trochę chlebki pita. Ich przygotowanie nie zajmuje wiele czasu i jest dosyć tanie. Moje chlebki przygotowałam z dodatkiem suszonych ziół prowansalskich i mięty, choć równie dobrze możecie przygotować je bez dodatków lub na przykład z kminkiem.
 Główne szkoły przygotowania chlebków naan są dwie: ta, według której przygotowałam swoje skraca czas przygotowania do minimum. Druga szkoła zakłada użycie drożdży i czekanie przez cały dzień, aż ciasto wyrośnie. Żyjemy w czasach pośpiechu, dlatego też na co dzień proponuję wersję błyskawiczną.



Potrzebne nam (na 8 chlebków):
- 500 g mąki pszennej
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki masła
- 300 ml mleka
*opcjonalnie:
- suszone zioła prowansalskie
- suszona mięta

Przygotowanie:
Mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól przesiać. Masło stopić, połowę dodać do mąki razem z roztrzepanym jajkiem. Dodać zioła i cały czas mieszając dodawać po trochu mleko. Wyrabiać chwilę rękami, by powstało elastyczne ciasto. Jeśli będzie zbyt rzadkie, dodać trochę mąki. Podzielić ciasto na 8 kawałków i każdy rozwałkować tak, by powstał placek długości około 10-15 cm. Placki z ciasta ułożyć na blasze wyłożonej papierem i z wierzchu posmarować pozostałym masłem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st. na 10 minut (po upieczeniu powinny być rumiane). Podawać jako dodatek do dań mięsnych i rybnych.

Komentarze