Ceska Hospoda - Olsztyn, Plac Targ Rybny





  Dzisiejsze popołudnie mogę określić jako zaskakujące i pełne doznań. Smakowych oczywiście ;) Rodzice mojego mężczyzny zaprosili nas na obiad do Ceskiej Hospody. Jest to miejsce niezwykle klimatyczne, bardzo urokliwe i tętniące życiem. Do wolnych stolików ustawiają się kolejki, a chwytliwa czeska muzyka zaprasza do tańca i napawania się tymi cudownymi chwilami. Wnętrze jest bardzo przytulne, a gwar rozmów przyjemny dla ucha. Stare meble, piękne wnętrza i stroje kelnerek przenoszą nas momentalnie do Czech. Zresztą nie tylko one.

 Ceska Hospoda cechuje się wysoką jakością zarówno w obsłudze, jak i w produktach, które lądują na naszym talerzu. Piwa sprowadzane są z aż 5 różnych browarów czeskich. Osobiście próbowałam dziś piwa Krušovice Černé i chociaż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, zachwycił mnie jego głęboki smak i gęsta, aksamitna wręcz piana. Jeśli chodzi o jedzenie, najważniejsze, charakterystyczne dla regionu produkty są sprowadzane bezpośrednio z Czech. Dzięki temu każdy, kto odwiedzi Hospodę, może na chwilę oderwać się od rzeczywistości i zjeść naprawdę pyszne potrawy. Bardzo zaskoczyła mnie obsługa - na piwo i startery praktycznie nie trzeba było czekać. Na dania główne czekaliśmy około 10 minut, więc też bardzo krótko. 
 Osobiście próbowałam i polecam:
* Utopeniec, czyli serdelek w korzennej zalewie. Bardzo aromatyczne danie, polecam wszystkim fanom mięsa.
* Hermelin - mój faworyt. Marynowany ser pleśniowy z czosnkiem i rozmarynem. Wprost rozpływał się w ustach, a każdy kolejny kęs sprawiał coraz większą przyjemność. Dla mnie mistrzostwo świata. 
* Hospodský vepřový gulás, czyli gulasz wieprzowy z knedlikami. Bardzo dobrze doprawiony, mięso delikatne, a knedliki puszyste. Doskonale rozgrzewa w zimowe dni.
* Pečená kachna, czyli udka z kaczuszki. Niezwykle delikatne mięso, polecam wszystkim fanom drobiu.

 Podsumowując: Ceska Hospoda jest idealnym miejscem na rodzinny obiad lub spotkanie z przyjaciółmi. To miejsce, w którym można dobrze zjeść za rozsądną cenę i spędzić czas w miłej, radosnej atmosferze. Ludzie są tu przyjaźni, kelnerki przemiłe i aż nie chce się człowiekowi wychodzić. To miejsce podbiło moje serce od momentu, gdy weszłam na salę. Hermelin sprawił, że na długi czas zapamiętam tę wizytę, mało tego - na pewno wrócę. Miejsce bardzo godne polecenia, dla wszystkich, którzy kochają dobre jedzenie. 

 Niestety zdjęcie pochodzi z internetu, gdyż zapomniałam zabrać aparatu. Przy następnej wizycie postaram się zrobić parę fotek wnętrza.

Komentarze