15-minutowy jabłecznik, czyli jabłka pod kruszonką




 Przepis z serii "niezaplanowanych". Ogarnęła mnie dziś przemożna chęć zjedzenia czegoś słodkiego w wersji hand made. A że dawno nie jadłam jabłecznika, postanowiłam zrobić jego prostszą i szybszą wersję (moje łakomstwo nie pozwala mi czekać zbyt długo). Duża ilość cynamonu i płatki migdałów sprawiły, że zapach moich jabłek pod kruszonką był wprost zniewalający...



Potrzebne nam:
- 2 kwaskowate jabłka
- łyżeczka cukru waniliowego
- łyżeczka cynamonu
*Kruszonka:
- 50 g masła w temperaturze pokojowej
- 50 g cukru brązowego
- 100 g mąki pszennej
- szczypta cynamonu
- łyżka płatków migdałowych (pokruszonych)

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać cukier i cynamon i dokładnie wymieszać. Masło pokroić w kostkę, dodać cukier, mąkę, migdały, cynamon i rozetrzeć w palcach, tak by z ciasta powstały grudki. Jabłka rozdzielić do dwóch kokilek, posypać kruszonką i wstawić do piekarnika na 10-12 minut.

Komentarze