Żurek z białą kiełbasą i jajkiem




 Ostatnio robiłam domowy zakwas, a dziś podzielę się z Wami przepisem na żurek, który na nim ugotowałam. Wyszedł odpowiednio gęsty, pachnący i smaczny. Święta już za 3 dni, a ja czekam z kolejnym zakwasem na poniedziałkowe śniadanie. Już wiem, że będzie żurek. A na deser mazurek - przepis pewnie dodam dopiero w niedzielę, ale warto się zaopatrzyć w składniki na kruche ciasto, kajmak i bakalie do dekoracji.



Potrzebne nam:
- 1,5 litra bulionu warzywnego
- 1 litr zakwasu żytniego
- 5 sztuk kiełbasy białej (u mnie parzona)
- majeranek
- sól i pieprz do smaku
- czosnek granulowany lub ząbek świeżego
- 3 spore łyżeczki chrzanu
- jajka na twardo (1-1,5 sztuki na osobę)

Przygotowanie:
 Do gorącego bulionu wrzucamy kiełbasę w całości i gotujemy około 25-30 minut. Po tym czasie kiełbasę wyławiamy i tniemy w plasterki. Do bulionu dodajemy zakwas i mieszamy. Dodajemy dużo majeranku - ja dodaję nawet 2-3 łyżki. Przed dodaniem majeranek trzeba rozetrzeć mocno w palcach, żeby uwolnił więcej aromatu. Dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku lub szczyptę granulowanego. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Gotujemy na średnim ogniu około 10 minut. Pod koniec gotowania do zupy wkładamy plasterki kiełbasy, żeby się lekko zagrzała. Ugotowaną zupę nalewamy do bulionówek lub głębokich talerzy i do każdego talerza wkładamy pocięte na cząstki jajko.

Komentarze