Schab w sosie serowo-pieprzowym




 Dawno, dawno temu na blogu był post dla mięsożerców. Ostatnio przeważały desery, czas się więc zrehabilitować. Natłok śniadaniowo-deserowych inspiracji postanowiłam spisać i realizować je co jakiś czas. Tymczasem mam dla Was smakowity post ze schabem w roli głównej. Przygotowałam do niego smakowity sos serowy z czerwonym pieprzem i podałam z chrupiącą bagietką. Jeśli po przygotowaniu tego smakołyku zostanie Wam trochę sosu, to polecam podać go z makaronem penne i kawałeczkami kurczaka - palce lizać!


Potrzebne nam:
- 5 cienkich kotletów ze schabu (grubości 1 cm)
- bagietka z masełkiem czosnkowym
- duży kubeczek śmietany 18%
- 100 g sera z niebieską pleśnią, np. Lazur
- 3-4 plastry żółtego sera o intensywnym smaku
- trochę mielonego czarnego pieprzu
- przyprawa uniwersalna
- czerwony i zielony pieprz ziarnisty
- olej do smażenia
- sól do smaku
- szczypta chili

Przygotowanie:
 Śmietanę, pokruszony ser pleśniowy i kawałeczki żółtego sera umieszczamy w rondelku i stawiamy na średnim ogniu. Podgrzewamy, co jakiś czas mieszając. Doprawiamy tłuczonym kolorowym pieprzem, chili i odrobiną soli, gotujemy do roztopienia sera (sos powinien być jednolity).
 Mięso dokładnie myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Kolorowy pieprz rozdrabniamy w moździerzu i posypujemy nim mięso. Doprawiamy mięso przyprawą uniwersalną i czarnym pieprzem. Smażymy na rozgrzanym oleju po około 1,5-2 minuty z obu stron. Podajemy polane sosem serowo-pieprzowym w towarzystwie chrupiącej bagietki i ulubionej surówki lub korniszonów.

Komentarze

  1. Sos pieprzowy bardzo ciekawie brzmi. Trochę mnie martwi ta obecność sera pleśniowego, ale może w sosie by mi nie przeszkadzał.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochani, bardzo się cieszę, że tu jesteście i zostawiacie po sobie ślad. To daje ogromną motywację do pracy nad sobą i starania się jeszcze bardziej. Mam nadzieję, że spodobało Wam się na moim blogu i że zostaniecie na dłużej, by razem ze mną współtworzyć to miejsce.