Kremowa zupa serowo - cebulowa z chilli i grzankami




Cebulowa! Pomyślałam, wybierając zupę na rodzinny obiad. Ale nie taka zwykła, co to to nie. Moja będzie kremowa, słodko - pikantna, z grzankami... Rozmarzona kroiłam cebulę, pochlipując przez zaparowane okulary. Wylane nad cebulą łzy opłaciły się - wyszło smacznie, i prosto. Zapach był tak zniewalający, że z łakomstwa zdążyłam się poparzyć próbując.

Potrzebne nam:
- 7 dużych cebul
- 3 łyżeczki masła
- łyżka oleju
- 1 litr bulionu warzywnego (może być z kostki)
- 10 dag serka topionego (ja użyłam ze szczypiorkiem)
- przyprawa uniwersalna
- pieprz, czosnek granulowany, tymianek,
  zioła prowansalskie, chilli
- grzanki

Przygotowanie:
 Cebule kroimy w pół-talarki. W dużym garnku roztapiamy masło z łyżką oleju (nie będzie się przypalać). Cebulę podsmażamy z przyprawą uniwersalną około 5 minut, po czym wlewamy przygotowany wcześniej bulion. Gotujemy około 10 minut, co jakiś czas mieszając. Doprawiamy pieprzem, ziołami, czosnkiem i chilli, po czym zdejmujemy z ognia i odstawiamy do wystygnięcia. Chłodną zupę blendujemy na gładką masę i znów podgrzewamy dodając serek topiony. Całość gotujemy około 10-15 minut, tak żeby serek się rozpuścił. W razie potrzeby ponownie doprawiamy. Podajemy bardzo gorącą, posypaną grzankami.

Komentarze