Tarta gruszkowa z kremem waniliowo - cytrynowym





 Sezon na dania z gruszkami uważam za otwarty! Moje ulubione owoce są teraz najlepsze. Długo zastanawiałam się, co mogę z nimi zrobić. Szukając pomysłów, natknęłam się w pewnej gazecie na tartę na kruchym spodzie. Co prawda nigdy wcześniej nie robiłam kruchego ciasta, ale w końcu musi być ten pierwszy raz. Zakasałam więc rękawy i wzięłam się do pracy. Przyznam, że było to małe wyzwanie, ale chyba tą lekcję zaliczyłam całkiem nieźle.

 Potrzebne nam:
*Na nadzienie:                                           *Na ciasto:
- 80 dag gruszek                                         - 30 dag mąki
- szkl. słodkiej śmietanki 18%                   - kostka masła
- 20 dag serka homogenizowanego            - 2/3 szkl. cukru
- 20 dag cukru                                            - 2 żółtka
- 4 jajka                                                      - 3 łyżki kwaśnej śmietany
- cytryna                                                     - szczypta soli
- płatki migdałowe

 Przygotowanie:
Z mąki, masła, cukru, soli, śmietany i żółtek zagnieć ciasto. Chłódź 30 minut. W międzyczasie wymieszaj śmietankę, serek, cukier, skórkę startą z cytryny  i jajka. Obrane gruszki przekrój na pół, usuń gniazda nasienne. Tak przygotowanie gruszki ponacinaj z wypukłej strony.
 Schłodzone ciasto rozwałkuj i wylep nim natłuszczoną i oprószoną bułką tartą lub mąką formę do tarty. Upiecz w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni Celsjusza na słomkowy kolor (10-15 minut). Na podpieczony spód wylej masę. Ułóż gruszki i posyp ciasto płatkami migdałowymi. Piecz dalej (w 180 stopniach) przez 30-40 minut. Tarta idealnie smakuje na ciepło, można ją wtedy polać roztopioną czekoladą deserową.

Komentarze