Koperty z jabłkami





 Moje ulubione ciasteczka z owocami, na które przepis dostałam od przyszłej teściowej. Pyszne, pachnące cynamonem i śmietaną... Idealne na jesienny wieczór, gdy na dworze smutno i deszczowo. Do tego kubek gorącej herbaty lub filiżanka czekoladowej kawy i jestem w niebie. 

Potrzebujemy (na około 60-65 ciastek):
- 2 kostki masła
- 6 szklanek mąki
- 2 szklanki śmietany 18%
- aromat waniliowy
- 4 łyżeczki nierafinowanego brązowego cukru
- 6-7 średniej wielkości jabłek 
- cukier puder
- cynamon

Przygotowanie:
 Zagnieść ciasto i na godzinę wstawić do lodówki. W tym czasie jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić jabłka na plastry. Ciasto rozwałkować i pokroić na kwadraty o boku 5 cm. Na każdym kwadracie ułożyć po 2 plasterki jabłka, posypać cynamonem i zagiąć do góry roki ciasta, tak by powstała "koperta". Ciastka piec przez 15-20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza, tak by się zrumieniły. Gotowe posypać cukrem pudrem. Smacznego!

Komentarze

  1. ale mi smaka narobiłaś <3 wyglądają obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wyszły naprawdę przepyszne ;) Może się skusisz? ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Kochani, bardzo się cieszę, że tu jesteście i zostawiacie po sobie ślad. To daje ogromną motywację do pracy nad sobą i starania się jeszcze bardziej. Mam nadzieję, że spodobało Wam się na moim blogu i że zostaniecie na dłużej, by razem ze mną współtworzyć to miejsce.